Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych

Twoja strona internetowa jest niewidoczna w Google - czas to zmienić!

Pozycjonowanie to proces skupiający się na wykonywaniu odpowiednich działań mających na celu generowanie naturalnego ruchu z wyszukiwarek (np. Google). Ruch ten często określany jest mianem organicznego lub darmowego, gdyż nie wymaga płatności za dostęp lub liczbę kliknięć. O ile sam ruch jest darmowy, o tyle należy pamiętać, że działania, które go generują, darmowe nie są. SEO to dziedzina, która wymaga ciągłej pracy, skupiającej się zarówno na rozwoju samej strony, jak i jej wpływie na inne witryny.

Pozycjonowanie stron z ResetPecet

Pozycjonowanie polega więc na optymalizacji i poprawie jakości strony internetowej oraz pozyskiwaniu linków z innych stron internetowych, tzw. link building; ważnym aspektem pozycjonowania jest optymalizacja techniczna strony internetowej, czyli dostosowanie jej w jak największym stopniu do wymagań zarówno samych użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek.  łatwą nawigację.

Czym jest pozycjonowanie ?

Jeśli odwiedzasz naszą stronę internetową, zakładamy, że masz ogólne pojęcie o tym, czym jest pozycjonowanie. Dlatego w tym miejscu skupimy się na wyjaśnieniu, czym jest pozycjonowanie stron, na czym polega ten proces i w jaki sposób my, jako eksperci od marketingu internetowego i pozycjonowania, możemy pomóc Twojej firmie zająć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Usługi informatyczne - ResetPecet.pl

Jaki jest cel pozycjonowania stron internetowych?

Niezależnie od tego, czy chodzi o pozycjonowanie czy optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO), cele tych działań są jasne; poprawa pozycji firmy w organicznych wynikach wyszukiwania Google oraz zwiększenie sprzedaży i zysków firmy.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych pozwala na wypromowanie strony w wyszukiwarce Google. W ten sposób strona staje się rozpoznawalna i dociera do swojej grupy docelowej. Dużą częścią pozycjonowania jest optymalizacja SEO. Co jednak ważne, użycie odpowiednich fraz kluczowych może dać przewagę nad konkurencyjnymi witrynami. Strona staje się bardzo widoczna i łatwa do znalezienia. W rezultacie witryna zyskuje popularność.

Warto mieć świadomość tego, że pozycjonowanie to nie tylko optymalizacja SEO, ale również szereg innych elementów, w tym m.in.:

  1. analityka internetowa,
  2. content marketing,
  3. link building.

Wszystkie te aspekty mają znaczący wpływ na ranking witryny w wyszukiwarce Google. Jeśli poszczególne działania zostaną zaniedbane, witryna nie stanie się popularna i z pewnością nie zostanie znaleziona przez internautów.

Właściciele stron internetowych muszą uzbroić się w cierpliwość, ponieważ mogą być zmuszeni poczekać jakiś czas (kilka miesięcy), aby pozycjonowanie było skuteczne. Pozycjonowanie ma jeden główny cel: doprowadzić promowaną stronę do top 10 w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie on-site – na czym polega?

Pozycjonowanie stron internetowych może odbywać się na wiele ciekawych sposobów. Jednym z nich są działania on-site SEO. Są to nic innego jak ruchy pozycjonerskie wykonywane w obrębie promowanej strony internetowej. Niezależnie od tego, czy chcemy wypromować stronę internetową dla hotelu, czy jakiejkolwiek innej firmy, takie działania będą jednym z czynników sukcesu. W większości przypadków takie działania prowadzone są przez wyspecjalizowaną agencję marketingową. Jeśli zostanie to zrobione prawidłowo, będziesz musiał zapewnić dostęp do własnej strony internetowej lub zrobić to samodzielnie. Najważniejsze aspekty, które należy wziąć pod uwagę w działaniach SEO w witrynie, są następujące:

  • poprawieniu struktury strony internetowej
  • zadbaniu o przyjazne dla Google adresy URL,
  • poprawieniu kodu strony www,
  • dobraniu meta tagów,
  • precyzyjnym opisywaniu wstawianych plików graficznych.

Ważną częścią SEO na stronie jest dopracowanie treści. Tekst na stronie powinien być długi, oryginalny, angażujący i unikalny dla odbiorców. Każdy tekst powinien zawierać tytuł (H1 do H3) i odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Jeśli zabraknie któregoś z powyższych elementów, Google uzna go za bezwartościowy. Strona powinna być sprytnie podzielona na kategorie i podstrony, być intuicyjna i nie sprawiać nikomu trudności. Wszystko powinno być przejrzyste i starannie „dopieszczone”.

Pozycjonowanie off-site – na czym polega?

Decydując się na SEO, ważne jest, aby nie zapomnieć o wdrożeniu zarówno działań SEO on-site, jak i off-site. Te drugie prowadzone są na zewnątrz konkretnej strony internetowej. Opierają się one przede wszystkim na pozyskiwaniu wysokiej jakości linków zewnętrznych, których celem jest kierowanie użytkowników do konkretnej witryny. Odnośniki takie mogą być umieszczane w różnych miejscach w internecie. Linki powinny być dobrej jakości i w rozsądnej liczbie (najlepiej jak największej).

Co ważniejsze, nie wszystkie linki zewnętrzne są wartościowe. Takie linki powinny prowadzić do stron o podobnej tematyce. W przeciwnym razie nie będą one zbyt atrakcyjne dla właścicieli stron, którzy są zdeterminowani do pozycjonowania swoich witryn. Jeśli dana usługa lub produkt są polecane na kilku różnych stronach internetowych, to internauci chętniej się nimi zainteresują i zdecydują się na ich zakup.